Kommuner, Regioner och Stat har inga RAM avtal gällande massagefåtöljer.
Kommuner, regioner och Stat kan göra en direktupphandling med Friskonomen FMI Europe AB
Kommuner, regioner och Stat följer EU direktiven gällande köpesumma och olika Kommuner, regioner och Stat har egna policys gällande direktupphandling gällande sina verksamheter.
Kontakta oss vid frågor.
Våra uppskattade kriterier när direkt upphandling eller upphandling görs med oss är:
1 Den medicintekniska certifieringen.
2 Vår AI (artificiell intelligens) där hårdheten i muskulaturen mäts av realtid och anpassar massagens hårdhet efter muskelns hårdhet.
3 Den mycket noggranna rygg scanningen som gör att man sedan kan ställa in en exakt triggerpunkts-massage för t.ex bröstrygg, nacke och korsrygg.
4 Helkroppsstretchen som t.o.m gör en mjuk bäckenbalansering (viktigt vid tunga lyft eller vid onormala eller statiska arbetsställningar).
5 Buttock massageprogram för sätet och ländryggen som används vid ländryggs problem och akuta ryggskott. (beskrivet av osteopat Christophe
Scaturro som exakt dom rörelser han själv använder vid sina kunders akuta ryggskott då han ej kan manipulera (”knäcka”) deras ryggar).
6 Den avancerade fotmassagen som numera också även masserar under fötterna.
7 Avancerad underarms massage.
8 Värme både för rygg och fötter. Ryggdynan kan också delas i 3 delar så att ytterdelarna kan hängas över bröst och mage för värme även där.
9 Zero Gravity funktion med vaggande mjuka program i helt liggande med som ger en känsla av viktlöshet.
Referenser
Vi har kunder i hela Sverige såsom: Bistånd Angered/Göteborg, Helsingborgs Kommun, Höör Kommun, Malmö Kommun, Hörby Kommun, Västsvenska Handelskammaren, Halmstads Kommun, Göteborgs Kommun, Skellefteå Kommun, Luleå Kommun, Åmåls Kommun, Munkedals Kommun, Göteborgs Universitet, Renova AB, Attendo, Swedish Match, Kungälvs Räddningstjänst, Tjörns räddningstjänst, Kaeser Kompressorer AB, ytskyddsakademien AB, Svensk Industriutveckling AB, Wipab- Wermlands Industriplåt AB, Jönköpings Kommun, Karlstads Kommun, Swedish Match AB, Renova Göteborg, Ambulansen Filipstad, Gävle Sjukhus, Hemtjänsten Södertälje, Uppsala Kommun, Tyresö Kommun, Lidingö kommun, Barnaintensiven Drottnings Silvias Barnsjukhus Göteborg, Torsby Sjukhus m.fl.m.fl. Äldreomosorger och hemtjänster har vi som kunder på många ställen i Sverige.
ISO 13485 är en internationellt erkänd branschspecifik standard för kvalitetsledningssystem. Den är utformad och avsedd för organisationer som arbetar med konstruktion och utveckling, produktion, installation, service och försäljning av medicintekniska produkter.
Fujiiryoki, och deras produkter säljs över hela världen. Vi är dedikerade att använda deras certifiering ISO 13485 Fujiiryoki är mycket noga med att försäljning av deras produkt i Europa och resten av världen följer deras certifiering ISO 13485.
Vi samarbetar med många kroppsterapeuter i våra team, eftersom massagefåtöljerna är av så hög massagekvalitet. Både osteopater, naprapater, kiropraktorer och massageterapeuter säljer våra produkter och använder massagefåtöljerna på sina anläggningar för sina kunder.
Vi uppfyller mål och fattar beslut enligt dessa vägledande principer:
• Ledarskapet är ansvarsfullt och kvalitetsmedvetet.
• Friskonomen leveranser till kund har hög kvalitet och utgör goda referenser för framtida affärer.
• Kvalitetsmålen är högt satta för att utveckla effektiva arbetssätt och driva ständig förbättring.
• Kvalitetsarbetet bedrivs systematiskt med tydlig struktur.
• Kompetensutveckling säkerställer att medarbetare har rätt kompetens att leda och bidra i kvalitetsarbetet internt samt i krav ställandet på leverantörer.
• Dialogen med kunder, leverantörer, myndigheter och andra intressenter bygger på förtroende och samverkan.
• Lagstiftning utgör minimikrav och bidrar, tillsammans med andra externa krav, till vår utveckling.
• Uppföljning hjälper oss att göra det vi kommit överens om.
Friskonomen följer:
Systematiskt arbetsmiljöarbete som ledningssystem
Att Arbetsmiljöverkets föreskrifter om systematiskt arbetsmiljöarbete (AFS 2001:1) är ett ledningssystem framgår i föreskrifternas inledande paragrafer. AFS 2001:1 har till sin struktur många likheter med andra standardiserade ledningssystem. Det finns dock en viktig skillnad – AFS 2001:1 är ett lagkrav som alla arbetsgivare måste uppfylla, medan andra ledningssystem normalt är frivilliga.
Vi tar ansvar för miljön genom att:
Arbeta förebyggande och i enlighet med tillämplig miljölagstiftning och andra krav.
Sträva efter en effektiv och miljöanpassad resurs- och energianvändning samt förebygga föroreningar.
Hantera vårt avfall på ett effektivt och miljöriktigt sätt och sträva mot återanvändning.
Engagera och motivera alla medarbetare att utföra sina arbetsuppgifter på ett miljömässigt ansvarsfullt sätt.
I möjligaste mån utveckla, välja och rekommendera de produkter och tjänster som innebär en mindre påverkan på miljön för både oss och våra kunder.
Ständigt arbeta med förbättringar inom miljöområdet.
Vi utför riskbedömningar genom vår huvudleverantör Fujiiryoki.
Vi utbildar våra återförsäljare genom Team möten.
Friskonomen FMI Europe AB följer lagen gällande GDPR och reviderar sin certifiering varje år.
Hos oss PÅ Friskonomen värnar vi om din integritet. De personuppgifter du lämnar ifrån dig till oss kan komma att användas av Friskonomen för egen kommunikation och marknadsföring som exempelvis inbjudningar till egna event och seminarier, nyhetsbrev, community med mera. Kommunikation sker i form av tryckta utskick och digitala utskick via e-post och notifikationer via SMS och olika communitys. De personuppgifter vi samlar in säljs aldrig vidare till tredje part.
Bilder är en identitets handling som vi behandlar med största integritet. Tar vi inte bilderna själva så köper vi in bildmaterial. Vi ser alltid till att ha ett tydligt tillstånd att publicera bilder som kan röja ens identitet.
Enligt dataskyddsförordningen har du som person rätt till följande:
Få tillgång till dina personuppgifter
Få felaktiga personuppgifter rättade
Få dina personuppgifter raderade
Invända mot att personuppgifterna används för direktmarknadsföring
Invända mot att personuppgifterna används för automatiserat beslutsfattande och profilering
Flytta personuppgifterna (dataportabilitet)
Vid begäran av borttagning av personuppgifter sker detta inom 3 månader.
Enligt gällande lagar och regler har du rätt att utan kostnad efterfråga ett s.k. registerutdrag innehållandes de personuppgifter vi innehar och behandlar om dig.
Du har även rätt att begära korrigering, blockering eller borttagning av dina personuppgifter. Om så önskas.
Dataskyddsförordningen, eller GDPR som den också kallas, innehåller regler om hur man får behandla personuppgifter. Förordningen börjar gälla den 25 maj 2018 och ersätter då personuppgiftslagen (PuL).
För mer information om dataskyddsförordningen, se datainspektionens hemsida: datainspektionen.
Vi arbetar sedan flera år med en uppförandekod inför våra affärsrelationer.
Syftet med denna kod är att bidra till en hållbar utveckling. I vår uppförandekod anger vi våra grundläggande krav vad gäller mänskliga rättigheter, erkända principer för anti-korruption och arbetsvillkor, miljö samt affärsetik. Vi förväntar oss att våra affärspartner tillämpar de principer som beskrivs i denna uppförandekod i sin egen affärsverksamhet och ställer motsvarande krav i sitt leverantörsled.
Uppförandekod:
Jag tar ansvar för att känna till och följa de lagar, förordningar, interna regler och riktlinjer som är tillämpliga för mitt specifika arbete och min position.
Jag föregår med gott exempel. Jag behandlar alla med respekt och hänsyn och har ett professionellt förhållningssätt i mötet med andra.
Jag orsakar eller bidrar inte till diskriminering eller trakasserier på grund av en persons kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Detsamma gäller för mobbning eller annan kränkande särbehandling oavsett grund.
Jag meddelar min närmaste chef, annan chef eller HR-funktionen på lokal eller central nivå om jag uppfattar att det förekommer diskriminering, trakasserier eller kränkande särbehandling bland mina kollegor. Jag kan också kontakta skyddsombud och ombud för lika villkor i samma ärende.
Jag meddelar min närmaste chef om jag, på grund av en nära relation till en annan medarbetare, riskerar att hamna i en jävsituation eller annan situation som kan påverka förtroendet för Friskonomen som företag och arbetsgivare.
Jag är medveten om att förmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen och att bemöta medarbetare och kunder på ett positivt och respektfullt sätt.
Jag är medveten om att beteenden och handlingar som bryter mot lagar, förordningar, interna regler eller riktlinjer kan medföra förändrade arbetsuppgifter, disciplinära åtgärder eller i yttersta fall skiljande från anställningen eller anknytningen.
Friskonomen FMI Europe AB har ställt upp rutiner med mål vi följer upp.
Inledande affärer med fysiska möten eller telefonsamtal som följer vår uppförandekod.
Alltid personlig leverans av vår produkt med utbildning.
Uppföljning av leveransen inom ca tre veckor.
Support under hela hyresperioden eller enligt överenskommelse vid kontantköp.
Garantier och fabriks garantier.
Alla kunder skall ha försäkring som erbjuds vid affärsuppgörelse.
Alla kunder följs upp genom dokumentation gen Upsales ärendehanteringssystem.
Friskonomen FMI Europe AB har fortlöpande kontakt med kunderna genom hela hyrestiden och vår support med massage terapeuter med mera.
Friskonomen FMI Europe AB utbildar vid kundbesök.
Manualerna är utformade på ett enkelt och smart sätt så att man enkelt kan få igång automat programmen.
Vi utbildar vid leveransen friskvårdsombud e.dyl och personer som kanske har speciella rygg- eller kroppsproblem. Sedan följer vi upp 3-4 veckor senare då vi stannar några timmar där då de personer som inte hittat rätt program eller är osäkra på annat sätt kan få hjälp.
Se länk:
HÄLSA – EN DEL AV KOMPETENSEN
Medarbetarnas hälsa, utveckling och arbetsglädje är nyckeln till en framgångsrik och effektiv verksamhet.
Hälsa är både en individuell och en strategisk fråga. Utveckling av hälsa som resurs för Friskonomen kräver gemensam syn för vårt gemensamma arbete. Med personal som är engagerad, motiverad och som vill sprider vi även vårt eget hälsoarbete ut till våra kunder.
Hälsa definieras ofta som ett subjektivt begrepp, en individuell upplevelse av välbefinnande. Hälsa är ett tillstånd då livet är i balans och det känns meningsfullt. Hälsa är en helhet som omfattar individens alla roller, i familjen, i arbetslivet och i det sociala livet i övrigt.
Forskning om hälsa påvisar hur viktigt det är med KASAM - känsla av sammanhang. KASAM står för begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. Varje individ är ytterst ansvarig för sin egen hälsa.
Alla medarbetare hos Friskonomen skall känna till vad som påverkar den egna hälsan och utifrån denna göra medvetna val. Friskonomen vill stimulera ansvarstagandet för medarbetarnas egen hälsa, genom att satsa på att främja hälsa och ge förutsättningar för att alla medarbetare ska kunna ha en så god hälsa som möjligt.
Friskvårdsarbetet ses som en mycket viktig del i det befintliga arbetsmiljöarbetet. Grunden är att individen själv ska ta ansvar för sin hälsa. Friskonomen stödjer detta arbete genom vägledning och uppmuntran, alla medarbetarna skall ges möjlighet till utbildning inom de hälsosatsningar Friskonomen redan gör i sitt grundläggande arbete med etablerade terapeuter.
Friskonomen har en utnämnd friskvårdsansvarig som skall följa upp allas mående för de som arbetar inom organisationen.
Friskvårdsansvarig erbjuder:
Samtal
Hälsoinformation
Egenvård med massagefåtölj
Stöd av terapeuter
FÖLJ OSS
Fujiiryoki är den enda massagestolen i hela världen som är medicintekniskt certifierad.